الگوریتم پاندا گوگل

میزان پیشرفت خواندن شما

الگوریتم پاندا گوگل در سال 2011 منتشر شد و موجب تغییرات بسیاری در رتبه بندی گوگل گردید. الگوریتم پاندا گوگل در حال حاضر فعال بوده و همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد. دلیل اصلی بازنویسی این مقاله تاثیر مجدد در چند ماه انتهایی سال 2018 در سایتهای فارسی می باشد. این امر موجب افت شدید بسیاری از سایت ها شد که نشان از بروز رسانی الگوریتم پاندا برای سایتهای مخصوصا فارسی دارد. البته ناگفته نماند یکی دیگر از دلایل این کاهش رتبه، بروز رسانی مترجم گوگل و درک مفهومی گوگل به زبان فارسی می باشد.

گوگل پاندا چیست؟

تاریخ انتشار الگوریتم گوگل پاندا 23 فوریه2011

هدف اعلام شده از به روز رسانی الگوریتم Google Panda این است که بر کیفیت سایت ها تمرکز کند و از پیشرفت سایتهایی که فقط به ایجاد سایتهای فارم ( کشاورز : سایت های فعال در زمینه تولید محتوا بی کیفیت) کمک می کنند، جلوگیری نماید . به گفته گوگل، انتشار اولیه پاندا در طی چند ماه به 12 درصد از نتایج جستجوی زبان انگلیسی منجر شد.

آغاز کار الگوریتم پاندا

به روز رسانی الگوریتم پاندا، تعدادی از پدیده های مشکوک در گوگل SERPs را شامل می شود، از جمله:
محتوای ضعیف : صفحات ضعیف با متن و منابع بسیار متناقض یا مضر ، مانند: مجموعه ای از صفحات که انواع مختلف شرایط سلامتی را با چند جمله در هر صفحه نشان می دهند.
محتوای تکراری : محتوای کپی شده ای که در اینترنت در بیش از یک مکان نمایش داده می شود. مسائل مربوط به محتوای تکراری نیز ممکن است در وب سایت خود اتفاق بیافتد، زمانی که صفحات متعددی با همان متن با تغییرات جزئی یا بدون تغییر داشته باشید. به عنوان مثال، یک شرکت جارو شوم ممکن است 10 صفحه ایجاد کند، یکی برای هر شهری که کسب و کار خدمت می کند، با محتوای تقریبا یکسان در تمام صفحات با تنها نام شهر مبادله شده (به عنوان مثال، “ما خوابگاه ها در دنور تمیز” در یک صفحه و “دودکش های ما را در بولدر تمیز می کنیم” و بعد “دودکش ها را در Aspen تمیز می کنیم”).
محتوای کم کیفیت : صفحاتی که ارزش کمی برای خوانندگان انسانی دارند، زیرا آنها اطلاعات عمیق ندارند.عدم توانایی / اعتماد به نفس : محتوای تولید شده توسط منابع که قطعی یا تایید نشده اند. یک نماینده گوگل گفت که سایت هایی که برای جلوگیری از تاثیر پاندا باید کار کنند تا به عنوان مقامات در مورد موضوع و اشخاص آنها شناخته شود و به آن یک کاربر انسانی به راحتی اطلاعات کارت اعتباری خود را احساس کند.
محتوا کشاورزی : تعداد زیادی از صفحات با کیفیت پایین، اغلب از سایر وب سایت ها جمع می شوند. به عنوان مثال، یک وب سایت که تعداد زیادی از نویسندگان را با دستمزدهای کم استفاده می کند تا مقالات کوتاه را پوشش دهند که طیف گسترده ای از مأموریت های موتور جستجو را ارائه می دهند، تولید محتوایی دارند که از نظر خواننده ارزشمند نیست.
محتوای تولید شده توسط کاربر با کیفیت پایین (UGC) : نمونه ای از این نوع محتوا با استفاده از محتوا کاربر کم ارزش یک وبلاگ است که پست های مهمان را کوتاه می کند، پر از املا و اشتباهات دستوری و فاقد اطلاعات معتبر است.
نسبت آگهی به محتوا : صفحات عمدتا از تبلیغات پرداخت شده به جای محتوای اصلی ساخته شده است.
محتوای با کیفیت پایین در اطراف لینک های وابسته : محتوای بد در اطراف لینک اشاره به برنامه های وابسته پرداخت می شود.
وبسایت هایی که توسط کاربران مسدود شده اند : سایت هایی که کاربران انسانی به طور مستقیم در نتایج موتورهای جستجو مسدود می شوند یا با استفاده از یک افزونه مرورگر کروم برای انجام این کار، نشان دهنده کیفیت پایین هستند.
محتوا ناسازگار جستجوی پرس و جو : صفحاتی که “قول می دهند” برای ارائه پاسخ های مربوطه در صورت کلیک در نتایج جستجو، اما پس از آن موفق به انجام این کار نیستند.
به عنوان مثال، یک صفحه وب ممکن است به عنوان «کوپنها برای تمام غذاها» نامگذاری شود، اما وقتی روی آن کلیک می کنید، ممکن است کوپن وجود نداشته باشد و فقط یک صفحه از تبلیغات وجود داشته باشد که موجب ناامیدی می شود.

الگوریتم پاندا گوگل

چگونه می توانم بدانم آیا من توسط الگوریتم پاندا آسیب دیده ام یا بهتر شده ام؟

نشانه ای از یک مجازات بالقوه الگوریتم پاندا، کاهش ناگهانی ترافیک ارگانی وب سایت شما یا رتبه بندی موتورهای جستجو است که با تاریخ شناخته شده یک بروزرسانی الگوریتم مرتبط است.در مقاله گوگل وبمستر | آموزش گوگل وبمستر تولز اشاره ای به نوت گرفتن از گوگل کردیم. با این حال، بسیار مهم است که در نظر داشته باشید که بسیاری از چیزها می تواند به رتبه بندی و ترافیک گم شده منجر شود. این شامل افزایش رقیب در بازار شما می شود (نگاه کنید به اینکه چه کسی شما را برتر از شما می بیند تا ببینید چه کسی تازه از شما پیش رفته است)، مجازات های دستی (چک کردن کنسول گوگل برای مسائل گزارش شده)، کاهش تقاضای فصلی در مورد علاقه مصرف کننده اسکی در ماه ژوئیه) یا حتی به روز رسانی گوگل کاملا متفاوت از آنچه که شما مظنون هستید (برای مثال پنگوئن به جای پاندا).هنگامی که شناخته شده به روزرسانی نامیده می شود، مهم است که مستندات صنعت از شیوه هایی که به عنوان درگیر در به روز رسانی ذکر شده است مطالعه شود. اگر از دست دادن رتبه بندی یا ترافیک مربوط به یک تاریخ شناخته شده باشد، از طریق این لیست های صنعت از شیوه های بد استفاده کنید تا کشف کنند که آیا در وب سایت شما وجود دارد. سپس، اگر اعتقاد داشته باشید که پیوندی بین شیوه های بد و بروز رسانی پیدا کرده اید، برای مقابله با این وضعیت اقدام کنید.

الگوریتم پاندا

هنوز مطمئن نیستید که آیا شما توسط مجازات ضربه خورده اید؟

چگونه با استفاده از الگوریتم های پاندا بازیابی کنیم در صنعت جستجوگرها، پاندا اغلب به عنوان یک به روز رسانی اشاره می شود که از آن می تواند برای بازیابی دشوار باشد. با این حال، با توجه به اینکه بروزرسانی Panda تا حد زیادی بر کیفیت وب سایت / محتوا بستگی دارد، مراحل بازیابی به طور کلی به بهبود آن کیفیت میرسند. اقدامات حمایتی شامل موارد زیر است:

رها کردن شیوه های تولید محتوا
تعمیرات اساسی محتوای وب سایت برای کیفیت، سودمندی، ارتباط، اعتماد و قدرت
بازنگری نسبت آگهی / محتوا یا وابستگی / محتوا به طوری که صفحات توسط تبلیغات و لینک های وابسته غالب نیست.
اطمینان حاصل کنید که محتوای یک صفحه معین مطابقت خاصی با پرس و جو کاربر داشته باشد.
حذف یا تعمیر مجدد محتوای تکراری
بررسی دقیق و ویرایش محتوای تولید شده توسط کاربر و اطمینان از آن است که اصلی، بدون خطا و مفید برای خوانندگان، در صورت لزوم
با استفاده از robots noindex، دستور nofollow برای جلوگیری از نمایه سازی محتوای وب سایت تکراری یا تقریبا تکراری یا سایر عناصر مشکوک

به طور خلاصه، وب سایتهایی که محتوای با کیفیت بالا را به طور مرتب منتشر می کنند، کمی از این بروزرسانی ترس دارند. اما اگر وبسایت شما در فعالیت های مشکوک مشغول به کار باشد، ممکن است در برخی موارد توسط پاندا آسیب دیده باشد. از یک دیدگاه عملی و تجاری، بهترین امید شما برای اجتناب از پاندا، توسعه یک نام تجاری است که به عنوان یک مقام در زمینه خود شناخته می شود و یک وبسایت را ایجاد می کند که با توجه به محتوای عالی آن، یک منبع قابل اعتماد می باشد.

حقایق دیگر درباره به روز رسانی پاندا

پاندا در ابتدا جداگانه از الگوریتم اصلی برداشته شد، اما در مارس 2012 در یک تاریخ تأیید نشد.

پاندا به نام کارمند Navneet پاندا گوگل نامگذاری شد.

نتیجه

اگر در ماه های انتهایی سال 2018 دچار کاهش شدید حتما با توجه به نکات گفته شده در این مقاله از آموزش سئو به بهبود سایت خود بپردازید.

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های ستاره دار الزامی است