الگوریتم های موتور جستجو گوگل

میزان پیشرفت خواندن شما

الگوریتم های موتور جستجو گوگل

الگوریتم های گوگل ، اگر شما به دنبال بازاریابی اینترنتی هستید یا حتی به طور منظم به دنبال اطلاعات آنلاین هستید، احتمالا از الگوریتم های Google شنیده اید. اما آیا شما تا به حال فکر کرده اید که آن ها دقیقا چه چیزی هستند؟ برای درک آنچه یک الگوریتم گوگل است، ابتدا به آنچه که الگوریتم ها به طور کلی هستند نگاه کنید. تعریف استاندارد الگوریتم عبارت است از: مجموعه ای از قوانین برای حل مشکل در تعداد محدودی از مراحل.

در زبان کامپیوتر، یک الگوریتم صحنه ای را برای رایانه فراهم می کند تا کار خاصی انجام دهد. به عنوان مثال، رایانه ممکن است برنامه ریزی شود تا به صورت تصادفی یک عدد بین 1 تا 100 قرار بگیرد. این کار یک نقطه شروع و نقطه پایان است. بنابراین، محدود است.

روش دیگری برای نگاه کردن به یک الگوریتم این است که آن را به عنوان یک معادله ریاضی در نظر بگیرید. از شما خواسته می شود که از 4 به 100 به 80 برسد. پس از آن می توانید بگویید: “100، 96، 92، 88، 84، 80.” در مقاله، شما انتظار می رود در یک ستون نشان دهید که چگونه هر پاسخ را بدست آورید با کم کردن تعداد 4. اگر چه این یک نگاه ساده به الگوریتم است، آن را در درک نسخه های پیچیده تر کمک خواهد کرد.

الگوریتم گوگل چیست؟

الگوریتم گوگلار همان تعریف اساسی و قاعده ی یک الگوریتم که ما شرح دادیم پیروی می کنیم. در مورد آخرین بار که چیزی را در Google جستجو کردید فکر کنید. موتور جستجوی موتورسیکلت های “ویدیو گربه ناز” یا “فروشگاه های کفش در پنسیلوانیا” را تایپ کرد و میلیونها نسخه را برای شما انتخاب کرد.

اما چگونه تصمیم گرفت که کدام نتایج را به شما نشان دهد و در چه صورت؟

یک الگوریتم گوگل یک الگوریتم بسیار پیچیده برای خدمت به نتایج جستجو دارد و آن را نسبتا مداوم تغییر می دهد. و اگر چه این شرکت الگوریتم دقیق را به طور عمومی نمی سازد، در اینجا چند عنصر است که می دانیم که یک واقعیت تاثیری در توانایی صفحه در نتایج در کلمات کلیدی خاص دارد:

ظاهر کلیدی در عنوان صفحه، برچسب هدر و توضیحات متا
مقدار پیوند طبیعی به صفحه، به طور طبیعی
نحوه انجام وب سایت در دستگاه های تلفن همراه مانند تلفن های هوشمند و قرص
البته این ها فقط برخی از ویژگی های الگوریتم گوگل در هنگام تعیین نحوه ارائه و رتبه صفحات را بررسی می کند. به احتمال زیاد ده ها، اگر نه صدها نفر از دیگران وجود دارد.

چگونه گوگل تعیین می کند کدام عناصر بیشترین اهمیت را دارند؟

به عنوان الگوریتم گوگل “خواندن” یک صفحه وب، آن را یک مقدار عددی پیش تعیین شده برای هر صفی که در جستجوی آن صفحه است، تجویز می کند. سپس مقدار عددی به نتیجه نهایی اضافه می شود. بنابراین، صفحه وب که دارای صفات مطلوب است، به بالای صفحه رتبه بندی می شود، زیرا الگوریتم آن اهمیت بیشتری را به آن اختصاص می دهد.

این محاسبات توسط پلت فرم گوگل انجام می شود به طرز باور نکردنی به سرعت و رتبه بندی ممکن است نوسان یابد به عنوان توسعه دهندگان وب دستکاری ویژگی هایی که به رتبه بندی صفحه در یک وب سایت و یا در یک صفحه.

بنابراین، رتبه بندی ها توسط الگوریتم های گوگل تعیین می شوند. یک صفحه که رتبه سوم را برای یک کلمه کلیدی به خود اختصاص می دهد، ممکن است به اولی رسد یا به دهم کاهش پیدا کند؛ زیرا محتوای آن در هر دو آن و صفحات دیگر در نتایج تغییر می کند. معمولا، لپ تاپ ها توسط شرکت هایی که بهینه سازی موتور جستجو یا جستجوگرها را در سایت های خود انجام می دهند، برگزار می شوند.

الگوریتم گوگل برای جستجو چیست؟

الگوریتم اساسی گوگل برای هر جستجو انجام شده در سایت استفاده می شود، اما توسط جستجوگر شخصی شده است. به عنوان مثال، فردی که ورودی “خرید کفش در حال اجرا” می خواهد نتایج بسیار متفاوت از کسی که “فیلم گربه” را می نویسد.

الگوریتم برای هر جستجو تنظیم شده است و می توان آن را حتی با کوچکترین تغییرات در املایی و ترتیب کلمه تغییر داد. سپس نتایج به کاربر داده می شود، که می تواند تصمیم بگیرد کدام سایت را بازدید کند.

باز هم این اتفاق می افتد به سرعت. علاوه بر این، نشان می دهد که الگوریتم گوگل برای ارائه مجموعه وسیعی از شخصی سازی طراحی شده است. در سال های اخیر، جستجوی گوگل به اندازه کافی پاسخ داده شده است تا پیشنهادات خود را ارائه دهد، زمانی که یک کلمه توسط کاربر تایپ می شود. این نشانه ای از الگوریتم نوع دیگری است که برای ایجاد یک منوی کشویی منحصر به فرد از پیشنهادات جستجو بر اساس تاریخچه مرورگر و همچنین سایر عوامل استفاده می شود.

الگوریتم گوگل برای جستجوگرها چیست؟

همانطور که قبلا ذکر شد، الگوریتم Google تقریبا از کلمات کلیدی برای تعیین رتبه بندی صفحات استفاده می کند. بهترین راه رتبه بندی برای کلمات کلیدی خاص با انجام SEO است. سئو اساسا یک راه برای گفتن گوگل است که یک وب سایت یا صفحه وب در مورد یک موضوع خاص است.

چند سال پیش، بسیاری از سایت ها به “مطالب کلیدی” مطالب خود رایج بودند. در اصل، آنها فرض کردند که الگوریتم گوگل فکر می کند که بیشتر کلمات کلیدی نوشته شده است، مهم تر صفحه باید باشد.

هنگامی که گوگل این را درک کرد، آنها الگوریتم خود را تغییر دادند تا سایت هایی را که کلمات کلیدی خود را با کلمات کلیدی و همچنین بسیاری از کلاه های سیاه “SEO” معامله می کردند مجازات کنند. به همین دلیل شما باید از هر گونه تاکتیک ای که با هدف موتورهای جستجو بی نظیر انجام می شود اجتناب کنید. اگرچه ممکن است متوجه آن نباشند، گوگل در نهایت بر آنچه شما می خواهید انجام می دهد، و رتبه بندی شما رنج می برد.

آینده برای الگوریتم گوگل چیست؟

گوگل به ندرت نشان می دهد تغییرات در الگوریتم های آن، مگر اینکه آنها بزرگ باشند. تغییرات کوچکتر در داخل ساخته می شوند و معمولا به جز ریزش های کوچکتر احساس نمی شود. این مهم است که در کنار آگهی های الگوریتم گوگل بمانید، اما مهم نیست که الگوریتم ها را بیش از حد درک کنید یا سعی کنید آنها را بازی کنید.

در عوض، ضروری است که فقط قدرت الگوریتم گوگل را تصدیق کنیم و سعی کنیم بهترین وب سایت را ایجاد کنیم. در نتیجه، بازدیدکنندگان با آنچه که مشاهده می کنند خوشحال می شوند، که همیشه یک سیگنال رتبه بندی مثبت است

اگر به کمک بهینه سازی سایت خود برای الگوریتم Google نیاز دارید، با ما تماس بگیرید! تیم اختصاصی ما از متخصصان جستجوگرها بیش از همه خوشحال است که به شما کمک کند تا یک استراتژی را برای رتبه بندی در موتورهای جستجو و همچنین ترافیک سایت بیشتر جذب کنید.

منبع: https://www.webfx.com/internet-marketing/what-is-a-google-algorithm.html

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های ستاره دار الزامی است