ارور 404

میزان پیشرفت خواندن شما

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه بفهمید سایت شما دارای صفحه 404 است؟ یا شاید می خواهید بدانید که چگونه خطای 404 را برطرف کنید؟

این مقاله به شما نشان می دهد که چگونه صفحات 404 را در وب سایت وردپرس خود شناسایی و درست کنید.

صفحه 404 چیست؟

صفحه 404، صفحه فرود پیش فرضی است که وقتی کاربر URL نادرستی را در نوار جستجو یا مرورگر تایپ می کند ظاهر می شود. معمولاً پس از هک شدن یک سایت یا ابتلا به برخی نقص فنی دیگر نمایش داده می شود و دستورالعمل هایی را در مورد نحوه بازگشت به صفحه اصلی ارائه می دهد.

ارور 404 چیست

دلایل ظاهر شدن صفحه 404

404 خطا در وب سایت ها گسترده است. صفحه 404 زمانی نمایش داده می شود که شخصی سعی می کند به صفحه وب که وجود ندارد دسترسی پیدا کند. به عنوان مثال، این ممکن است به دلیل حذف، انتقال یا تغییر نام صفحه اتفاق بیفتد. دو دلیل اصلی وجود دارد که چرا یک موتور جستجو خطای 404 را نشان می دهد. اولی این است که صفحه وجود ندار. به عنوان مثال، شما سعی کردید به صفحه ای از کادر جستجو که ماه ها پیش حذف شده بود دسترسی پیدا کنید. احتمال دیگر این است که صفحه وجود دارد اما خراب است. به عنوان مثال، اگر صفحه فاقد تصاویر یا متن باشد. دلایل دیگری نیز وجود دارد:

  1. صفحه وجود ندارد
  2. صفحه وجود دارد، اما مدیر وب آن را حذف کرده است
  3. صفحه وجود دارد و یک لینک خراب است
  4. صفحه وجود دارد، اما مشکلی در پیوند وجود دارد
  5. صفحه وجود دارد. با این حال، عامل کاربر پشتیبانی نمی شود.

خطای 404 و تاثیر آن در سئو

چرا به صفحه 404 نیاز داریم؟

وقتی از وب سایت بازدید می کنیم، مرورگر ما درخواستی را به سرور وب ارسال می کند. هنگامی که سرور این درخواست را دریافت می کند، بررسی می کند که آیا منبع درخواستی وجود دارد یا خیر. در غیر این صورت، سرور با کد وضعیت HTTP 404 Not Found پاسخ می دهد.
بنابراین، اگر کسی سعی کند به یک صفحه ناموجود دسترسی پیدا کند، سرور پاسخی با کد وضعیت 404 برمی‌گرداند. علاوه بر این، سرور ممکن است هدری به نام Location را با اطلاعاتی درباره مکان بعدی که بازدیدکننده باید برود ارسال کند. هدر موقعیت مکانی به مرورگر می‌گوید که صفحه وب دیگری را بارگیری کند، بنابراین مطمئن شوید که صفحه 404 حاوی پیوندهایی به تمام صفحات سایت است. در غیر این صورت، بازدیدکنندگان ممکن است در تلاش برای یافتن راه خود در سایت گم شوند.

نحوه ایجاد یک صفحه 404

ایجاد یک صفحه 404 سفارشی برای حرفه ای تر کردن سایت شما بسیار مهم است. در اینجا چند راه برای ایجاد یک صفحه 404 سفارشی وجود دارد: متداول ترین راه برای صاحب وب سایت برای ایجاد صفحه خطای 404 استفاده از یک اسکریپت سفارشی است. این روش شامل ایجاد یک فایل PHP با کد است که پیام صحیح را بر اساس آنچه اتفاق افتاده نمایش می دهد.
به عنوان مثال، در مورد Usenet: یک جستجوی ساده هزاران نتیجه را به همراه خواهد داشت. با این حال، اگر «Usenet» را در Google تایپ کنید، تنها یک نتیجه به دست می‌آید. اگر سعی کنند به هر یک از این صفحات دسترسی پیدا کنند، در عوض در صفحه 404 قرار می گیرند.

ایجاد صفحه 404

اگر وب سایت شما از CMS مانند وردپرس استفاده می کند، می توانید یک صفحه سفارشی 404 نیز ایجاد کنید. سپس، در بدنه صفحه، می توانید پیوندی به صفحه اصلی قرار دهید. گزینه دیگر استفاده از افزونه 404 صفحه ای وردپرس است. با یک افزونه می توانید صفحه 404 را بدون نوشتن هیچ کدی شخصی سازی کنید. در عوض، شما به سادگی انتخاب می کنید که از کدام قالب استفاده شود و می توانید ظاهر آن را تغییر دهید.

نحوه رفع خطاهای Soft 404

خطاهای Soft 404 زمانی رخ می دهد که سرور به یک URL خاص پاسخ نمی دهد. Soft 404 به این دلیل اتفاق می‌افتد که سرور وب یا URL را نمی‌شناسد یا فرمت URL را نمی‌فهمد. با این حال، اگر index.php در مسیر گم شده باشد، سرور می‌داند مشکلی پیش آمده است. از این رو صفحه خطای 404 را نمایش می دهد. برای رفع خطای soft 404، باید index.php را به URL اضافه کنید. اما برای جلوگیری از بروز خطاهای soft 404، باید وب سرور خود را به درستی پیکربندی کنید.

خطای hard 404 چیست؟

خطاهای سخت 404 زمانی رخ می دهد که کاربر URL نادرستی را وارد کند. این خطاها معمولاً زمانی اتفاق می‌افتند که شخصی کلمه‌ای را اشتباه تایپ می‌کند یا هنگام تایپ URL اشتباه می‌کند. از آنجا که یک خطای hard 404 زمانی رخ می دهد که کاربر یک URL نامعتبر را وارد کند، مشکل اغلب به دلیل اشتباه تایپی ایجاد می شود. به عنوان مثال، اگر کاربر به طور تصادفی به جای www.mysit3.com وارد www.mysite.com شود، سرور متوجه می شود که مشکلی وجود ندارد. صفحه خطای 404 را نشان می دهد. اما، اگر کاربر mysite.com را اشتباه نوشته بود، سرور نمی‌دانست چه باید بکند. بنابراین، فقط یک پیام خطای عمومی می دهد. خطای 404 تجربه کاربری بدی ایجاد می کند، بنابراین حل فوری آن ضروری است.

بهترین صفحه 404

بهترین 404 صفحه

هنگام طراحی یک صفحه 404، به خاطر داشته باشید که مردم انتظارات خاصی دارند. به عنوان مثال، آنها نمی خواهند یک صفحه سفید ساده با یک متن قرمز بزرگ ببینند که “صفحه یافت نشد!” در عوض، آنها می خواهند پیام مفیدی را ببینند. در اینجا چند نکته برای طراحی یک صفحه خوب 404 وجود دارد:

  • مطمئن شوید که محتوا با هدف صفحه مطابقت دارد. به عنوان مثال، اگر یک وبلاگ دارید، یک صفحه 404 را که شبیه یک وب سایت معمولی است کنار هم قرار ندهید. مطمئن شوید که طرح با موضوع سایت مطابقت دارد.
  • مطالب را مختصر نگه دارید. مردم پیام های طولانی نمی خواهند. آن را کوتاه و شیرین نگه دارید.
  • از لحن دوستانه استفاده کنید.
  • مخاطبان شما می خواهند با خواندن پیام شما احساس راحتی کنند.
  • دعوت به اقدام را فراموش نکنید.
  • پیوندهای مفیدی را به قسمت های دیگر سایت خود وارد کنید تا بازدیدکنندگان بتوانند به جایی که می رفتند برگردند.
  • افزودن تصاویر را برای کمک به توضیح اینکه چه چیزی در نظر بگیرید.
  • از به کار بردن متن زیاد خودداری کنید. متن بیش از حد می تواند خوانندگان را تحت تأثیر قرار دهد.

چگونه از خطاهای 404 جلوگیری کنیم

همیشه سرورهایی وجود دارند که می توانند از بروز خطاهای 404 در وب سایت خود جلوگیری کنند:

1. اطمینان حاصل کنید که URL های سایت شما صحیح است.

2. تنظیمات DNS خود را بررسی کنید.

3. مطمئن شوید که وب سرور شما به درستی پیکربندی شده است.

4. باید مطمئن شوید که همه فایل ها در مکان مناسب آپلود شده اند.

درستی URL

اگر URL های شما صحیح نباشد، احتمالاً خطای 404 را دریافت خواهید کرد. بنابراین، همیشه باید URL های خود را قبل از آپلود هر چیزی در سرور خود دوباره بررسی کنید. اگر اشتباهی پیدا کردید، باید فوراً با ارائه دهنده هاست خود تماس بگیرید.

تنظیمات DNS

تنظیمات DNS شما تعیین می کند که چگونه نام دامنه شما به آدرس های IP تبدیل شود. اگر از GoDaddy به عنوان میزبان وب خود استفاده می کنید، می توانید از طریق Domain Manager به این تنظیمات دسترسی داشته باشید. اگر از میزبان وب دیگری استفاده می‌کنید، می‌توانید با تماس با بخش خدمات مشتری به این اطلاعات دسترسی پیدا کنید.

پیکربندی وب سرور

در نهایت، مطمئن شوید که وب سرور شما به درستی پیکربندی شده است. این مرحله شامل اطمینان از اینکه مجوزهای فایل به درستی تنظیم شده است و هیچ دایرکتوری یا فایلی گم نشده است، می باشد.

پایان

اگر در مورد رفع خطای ۴۰۴ یا هر زمینه دیگری در زمینه سئو وب سؤالی داشته باشید، می توانید با مشاوران پشتیبانی سئو هاما در ارتباط باشید. همینطور می توانید سئو سایت خود را به تیم متخصص سئوهاما بسپارید و از خدمات سئو به طور مستقیم در سایتتان بهره مند شوید. از این که تا پایان این راهنما همراه ما بودید، سپاسگزاریم.

منبع:

https://loriballen.com/404-pages/

 

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های ستاره دار الزامی است